Det digitale landskab er i konstant forandring
Online markedsføring er allerede nu et område med mange muligheder, og hvor man skal være både kreativ og med på beatet, hvis man ikke skal overhales indenom af alle dem, som i disse år dygtiggør sig inden for feltet. Det er samtidig et område, som er i konstant udvikling, og hvor man gør sig selv en bjørnetjeneste, hvis man som virksomhed ikke sørger for at være synlig i det digitale landskab.
De fleste virksomheder ved godt, at de skal have en profil på sociale medier, og de ved også, at der er noget, som hedder SEO, og som har med Google at gøre. Det de dog ikke ved, er, at man skal gribe kommunikation an på en anderledes måde i den digitale verden, end man gør i den virkelige. Virksomhederne oplever derfor, at de ikke får særlig meget ud af deres sociale medieprofiler, når de sætter den garvede og gamle i gårde kommunikationsmedarbejder til at stå for profilen. Der er nemlig helt andre regler, som gør sig gældende inden for online markedsføring. Her skal man kende til algoritmerne bag de store webudbyderes markedsføringsmuligheder, og man skal skrive anderledes, end man har været vant til for at blive succesfuld.
Hurtige beslutninger kan spare mange penge
Mange virksomheder overser også, at deres digitale markedsføringsarbejde kræver den samme strategiske planlægning som deres hidtidige markedsføringstiltag. Fordelene for virksomhederne ved at flytte en del af deres fokus til online markedsføring er, at det er et område, hvor alt går stærkt. Det kan måske indledningsvist for nogen lyde som en ulempe, men en af de store fordele er, at virksomhederne på denne måde hurtigt kan måle, om en strategi har succes. Har en strategi ikke den ønskede succes, kan virksomhederne hurtigt skifte spor, uden at det har kostet dem særlig store summer at teste en idé. Og så har virksomheden endda stadig med ”trial end error” lært meget for få kroner.
Har din virksomhed stadig ikke en strategi for sin online markedsføring, så er det tid til at få en nu!